Svaren på era frågor! =)

Linn
Tack så jättemycket :) jag har faktiskt en fråga!
-När har mamma Amanda tid och lust att komma till Örebro eller låta ett par gamla klasskompisar komma till henne? :D
-Och hur känns allting nu?
-Har ni kommit in i rutinerna än? PUSS!<3

Sv:
-Mamma Amanda =P planerar att ta sig in till Örebro typ vecka 45. Ni är alltid välkommna hit =) Bara ni hör av er så kan vi besämma dag =D
-Allt känns underbart. Min och Richards relation är lika bra som alltid och Milo är världens underbaraste, men det är klart han är ju min och Richards ;)
-Ja det kan man nog säga att vi gjort. Inte riktigt nöjd med sov tiderna men det kommer i ordning det med, hihi =)




Jenny
:
Tja!
-Var Milo planerad?
-Hur lång tid tog förlossningen?
-När ville ni komma o hälsa på? Härrå

Sv:
-Vi hade pratat mycket om det men vi var bestämda på att jag skulle ta studenten och så innan. Visst hade det varit bra om jag hade jobbat ett tag innan men så blev det inte =) Så ja Milo var planerad =)
-Förlossningen tog från det att vattnet gick (00.15) till det att Milo är ute (06.36) nästan 6½ timme, men från första värk (00.39) så tog det knappt sex timmar. Så jag hade en snabb förlossning och enligt mig själv en dröm förlossning ♥ (förlossnings berättelse kommer, den är färdig, väntar bara på journalen för att få exakta tider)
-Hehe, så fort Richard fått det där förbannade körkortet =P Blir väl någon gång efter v.44 i så fall då vi
ska upp till syster i Bollnäs då =) När har ni tid ? =)




Madd1sh
-Hur kommer det sig att ni döpte Milo till just Milo?
Kramis Madde

Sv:
Det var faktiskt min far som kom på namnet Milo och jag och Richard fastnade för det ganska direkt =) Vi ville ju ha ett ovanligt namn som inte alla heter och i sverige är det bara 480 personer som har namnet Milo. Sedan tyckte jag det var kul att "morfar" kom på namnet som vi dess utom så tycker om betydelsen för:

Av germanskt ursprung och betyder den barmhärtige.

I engelskan förekommer varianten Miles (källa:www,behindthename.com).

I Sverige är Milo fortfarande ganska ovanligt men på väg upp.Både bland svenska och utlänska personer. Den svenska betydeslen är Efterlängtad kärlek.

År 2000 var namnet nr 884 på topplistan, 2006 hade vi Milo på plats 138.
Det finns 293 män som har förnamnet Milo. Av dessa har 221 namnet Milo som tilltalsnamn/ förstanamn. Och det finns 15 kvinnor som har förnamnet Milo varav endast 6 har namnet Milo som tilltalsnamn/ förstanamn.

Milo betyder "the merciful". Milo betyder äpple på grekiska. Ett typiskt montenegriniskt namn, betyder "den käre". Finns en variant för flickor- Milla.

Milo anses också betyda "min kärlek", milo = my love

Källa: Hannes Andersson    Uppdaterad: 2009-08-19 (--> Lägg märke till uppdateringen!!, Haha, coolt =P)



Måste sen också tillägga att vi inte har eller kommer döpa Milo, varken jag eller Richard är kristna och tycker det känns falskt (för oss) att stå och lov orda att uppfostra Milo i kyrkans tro. Vi kommer där emot att ha en namn fest för honom så småning om, då vi anpassar oss efter min syster som bor en bit bort så det blir nog i början av januari. =)




Det var dom frågorna som kommit in =) Hoppas ni är nöjda med svaren. Glöm inte att om det är något mer ni undrar över så är det bara att fråga så svarar jag eftersom.

Vad tycker du? ♥
Postat av: Jenny

Hrm vi har väl all tid i världen =P Inte mycket o göra när man är mammaledig. Nu ljög jag, har för mycket o göra men ingen tid haha. Men en fika går alltid o klämma in =P

2009-10-19 @ 19:11:26
URL: http://rebblan.blogg.se/
Postat av: Linda

jag är skit trött på att ha magen i vägen nu i slutet, så jag har så svårt att förstå hur man kan sakna den! =) men jag kommer garanterat känna detsamma efteråt (a) vi bor vid karls åby, ekehjelmsvägen om du vet var det ligger? =) ja absolut! då ska det bli långa stunder med barnvagnarna, hihi =)

2009-10-20 @ 11:43:06
URL: http://lindakekkonen.blogg.se/
Postat av: Linn

Tack för ditt svar :P då ska jag samla ihop brudarna och börja planera, är så svårt när alla jobbar olika tider och när dem väl inte jobbar så gör dem nåt annat :P shit vi är ju vuxna, haha! hör av mig så snart jag vet nåt! :) gud va skönt att allt känns bra :D Vi får spendera en heldag när vi ses så kan du berätta aallt! :)

2009-10-22 @ 18:24:56
URL: http://linnd.blogg.se/

Lätta ditt hjärtat ♥

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat? ♥:

Trackback
RSS 2.0