Pluttis ♥

Inatt så ville han inte sova hela natten.
Men det är väl så, feber och gnällig efter vaccinatinen.
Han vaknade tjugo i fyra då ville han ha mat och ligga brevid oss i sängen.
Gav honom mat liggandes och vaknar av att han sover och släppt bröstet, försökte lägga honom i hans säng men det ville han inte, då var han ledsen.
Tog upp honom la honom brevid mig och då somnade han igen =)
Sedan vaknade han vid 6 någon gång, då hade han väl antagligen inte ätit ordentligt första gången så gav honom mer (vid sådana här tillfällen är det skönt att amma =P).
Han fick inte tag i bröstet ordentligt denna gång när jag låg ner så fick sätta mig upp.
Somna (har alltid sten koll på honom..) och vakna av att han sov, la ner honom och han vakna.
Gav honom lite till och sedan kunde han ligga i sängen =)
Sen sov han till 11-11.30 och då la jag honom en stund med oss sen klev vi upp.

Richard gjorde honom i ordning och tog tempen, han hade "bara" 38.0 nu så inte direkt feber men lite för normalt ligger han på 37.5 ca.
Jag gjorde i ordning mat då mina bröst inte var så spräng fyllda eftersom vi ändå måste vänja honom och jag ska ju sluta så är dom inte sprängda så får han ta flaskan, annars får han tutta ur mig lite, så jag inte får mjölkstockning .. =/ =)
Han åt "bara" 100ml, det står att dom ska äta mellan 160-200 när dom är mellan 3-4 månader men han har alltid varit så på morgonen, han äter inte så jätte mycket då så inget konstigt med de =)
Sen är ju faktisk alla barn individuellt hungriga.
Sen fick han lite alvedon, visst inte mycket feber men det är ju jobbigt med minsta lilla och han är små gnällig så lite jobbigt har han det ju.
Sen fick han sitta i mitt knä för han ville inte sitta i babysittern.
Han somnade i mitt knä, snuttisen ♥
Han är så underbart goo ♥
Nu ligger han i sin säng och sover, får se när han vaknar nu då och när han sen vill ha nästa mål =)


Ett tillägg också, han åt bara tre gånger under dagen igår så det är inte så konstigt att han ville ha mat på natten. =P

Så såg våran natt och förmiddag ut =)

Iag blir det bara till att ta det lungt, mysa ner sig i soffan och gosa med pluttis ♥
Lilla syster frågade om vi ville med till Anne (en kompis mor/vår kompis =P) men eftersom Milo är gnällig och små febrig vill jag inte det, samt att vi samtidigt vänjer honom med flaskan.
Skönast och lättast att göra det hemma i lugn och ro där han kan bli "förbannad" hur han vill =P
Ska dit någon dag i veckan istället =)

Kanske vill Carro och Sebastan följa med ? =)

Ne disken kallar! =( =P



Mammas och pappas vackaste ♥

Richard och Milo ni är mitt allt, älskar er över allt annat !!!


Vad tycker du? ♥
Postat av: caroline sebastians mamma

Absolut vet dock ej hur ja jobbar i veckan men ja kan väl ringa någon dag och se om de passar eller kanske passar att vi kan titta förbi dej annars.

Slår dej en pling i veckan då.

kram kram

2009-11-22 @ 19:59:06
URL: http://mammacarrobarro.blogg
Postat av: Mikaela

Milo är ett så himla fint namn :) Har en son på fem månader som fick namnet Milo

2009-12-05 @ 01:09:00

Lätta ditt hjärtat ♥

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat? ♥:

Trackback
RSS 2.0