Nattlig tur och läkar besök!

Ja vi åkte in till Örebro igår för att träffa barnläkare, eftersom dom inte har någon här i karlskoga på nätterna.. Vi var inne vid halv tolv. Vi satt där och väntade till klockan var två ca och sedan fick vi komma in i ett rum för att väga honom .. Han väger nu 7980g =) Hihi våran långa ståtliga klump =) Sedan satt vi och väntade ett bra tag till och fick höra att barnläkaren hadde fått springa upp till barn avdelningen då dom hade ett DÅLIGT barn där uppe. Vi bestämde oss då för att åk hem igen, sitta där och vänta i flera immar till. Milo var ju inte så dålig för tillfället och hade somnat för natten så vi tänkte att vi kan lika gärna ringa till karlskoga imorn. Vi har hemma vid halv 4 och då var det skönt att gå och lägga sig i sängen kan jag lova..

Nu på morgonen ringde jag upp till barnmottagningen men tyckte han lät bättre så vi beslutade att avvakta och skulle det bli värre i helgen så skulle vi vända oss till Örebro igen.

Sedan vaknade plutten (ca 11.15) och han började genast hosta och ha sig så jag ringde igen vid 13 tiden för att få komma upp endå. Dom bad mig komma direkt då dom skulle stänga strax och det gjorde vi. Mamma följde med då Richard också håller på att bli dålig vilket kanske inte är så bra på en mottagning full av barn, räcker med de sjuka som dom är =P

Vi fick träffa en läkare som lyssna på hjärtat och lungorna, hon tyckte som vi att han lät rosslig och hade lite jobbigt med andningen så han fick andas ventoline som är luftrörsvidgande och sedan ville hon lyssna på honom igen. Medans vi väntade på att ventolinet skulle verka så tog dom stick i fingret på lilleman och han var såå duktig, visst tyckte han inte det var särskillt kul men han var jätte duktig!

Han fick ventoline utskrivet ftersom han lät bättre efter det så nu gäller det att ge honom det 4ggr dagligen vid behov tills detta släpper. Feber har han fortfarande inte i alla fall vilket är skönt för honom.

Mammas lilla prins ♥

Det var våran natt och dag det =)

Måste bara tillägga att jag har världens snällaste barn =) Såå skönt att få sova hela natten !! =)

Vad tycker du? ♥

Lätta ditt hjärtat ♥

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat? ♥:

Trackback
RSS 2.0