Tankar!

Alla kvinnor som fött barn har ju gått igenom precis samma smärta, ingen har ju haft mer ont än den andra av alla kvinnor som föder barn. Visst finns det dom som får gå igenom smärtan längre men samma smärta är det ju, man hanterar den bara på olika sätt!

Det jag tänker på då jag skriver detta är att vissa kan komma med komentarer som "var glad att din förlossning gick snabbt", "gud vilken tur du hadde då", "Gud vad jag är avvundsjuk på dig".

Visst hade jag en snabb förlossning och jag älskar den och visst tycker jag verkligen att min förlossning var en dröm förlossning men för det betyder inte det att det var mycket lättare för mig än för någon annan!

Jag själv har inga problem med sådana kommentarer för jag ser mig själv som lyckligt lottad med min förlossning men det finns faktiskt dom som inte ser det på det sättet!

Min stora syster till exempel, hon hade en förlossning på sammantagen 4 timmar..
Alla har alltid sagt till henne att hon hade tur mm.
Men själv blir hon arg och stött för att folk säger så då hon anser sig ha gjort precis samma jobb som den som hade en 25 timmars förlossning.
Och jag håller med, hon har gjort precis samma jobb!! Hon har också fött fram ett barn!
Vare sig det gick på 48h eller 4h ..
Dess utom, bara för att en förlossning går snabbt betyder inte det att det gick prima..
Det kan vara väldigt tumult att genom gå en snabb förlossning!!

Det här var bara tankar som kom till mig.
Jag menar inget illa eller igentligen inget alls med denna text. =P


Ville bara skriva av mig lite =P


Sedan skulle det vara jätte kul att veta vad du tycker ??!

Vad tycker du? ♥
Postat av: Love Oliwers mamma

Fast visst du kanske har rätt på visa nivåer men från min egen synvinkel så tycker jag att de som haft en kort förlossning på 4-5 timmar hade det lättare än mig. Jag personligen kan säga att jag hade så mycket pinvärkar och smärta pga igångsättningen och sen 21 h är ganska lång tid med värkar men smärtan är nog densamma...



Kram Love

2009-12-03 @ 16:28:07
URL: http://mommyatnineteen.blogg.se/
Postat av: Ullrika

jag håller med dig alla går igenom samma smärta hur lång tid det än tar

2009-12-04 @ 11:42:53
URL: http://mammastrollungee.blogg.se/
Postat av: Sandra

Det låter vättigt men jag kommenterar inget mer förens om 1 månad :P <3

2009-12-05 @ 10:47:23
URL: http://jeppessandra.blogspot.com
Postat av: Madd1sh

Tvillingarna föddes 1½h efter att jag blivit igångsatt. Julia föddes 13h efter att vattnet gått (på naturlig väg) och 12½ efter att värkarna börjat.



Båda förlossningarna var självklart något utav det finaste jag någonsin varit med om. Men jag förstod vad som hände under Julias förlossning, det gjorde jag inte under tvillingarnas. Det gick så snabbt och plötsligt var dem bara där. Jag var i chocktillstånd till en början, men det gick självfallet över.



Dessutom vill jag säga att smärtan stegrar på ett annat sätt när förlossningen tar längre tid, vilket gör att man "vänjer sig" stegvis vid den. Vid igångsättningen kändes först ingenting för att sedan gå över till att göra lika ont som vid slutskedet (straxt innan krystvärkarna). AJ!



Alla förlossningar har en fram- och en baksida, så är det bara. Jag tycker att man ska låta bli att påstå att folk har tur pga olika anledningar, man kan aldrig sätta sig in i någon annans förlossning.



Natti natti

2009-12-05 @ 23:41:40
Postat av: Johanna - nybliven mamma

jag tror inte tiden berättar hur lätt eller svår en förlossning varit. en kort men intensiv förlossning är nog minst lika jobbig..

2010-01-14 @ 13:58:59
URL: http://johannaostblom.blogg.se/

Lätta ditt hjärtat ♥

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat? ♥:

Trackback
RSS 2.0